CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, March 23, 2009

Berita mengejut

Panggilan telefon dari adik saya 2 hari lepas amat mengejutkan saya. Sewaktu bercakap dalam telefon dia menangis, saya jadi tertanya2 apa yang sudah berlaku.. amat mengejutkan apabila adik beritahu saya yang cousin saya sudah tiada, innalillah.... terkejut saya, saya tidak tahu apa perasaan saya ketika itu, saya seolah-olah tiada apa2 perasaan.. tak sedih, tak menangis.. saya tidak percaya apa yang berlaku.. dia terlalu muda bagi saya, baru berusia 20 tahun. Arwah mendapat kemalangan sewaktu perjalanan balik dari upm ke kampungnya, sekinchan. Mungkin Allah lebih sayangkannya, walaupun arwah yang glamour dengan panggilan pak tam sudah tiada, dia tetap segar dalam ingatan saya. Mana tidaknya, setiap kali cuti semester dia psti datang ke rumah dan tidur di rumah. Kami sudah seperti adik-beradik. Apa yang menyedihkan, saya terkilan sebab tak dapat nak lihatnya buat kali yang terakhir. Abah kata tak sempat nak ambil saya dekat sini, jenazah dikebumikan awal. Saya hanya dapat kirimkan al-fatihah dan yassin.. Ajal memang tak pernah mengenal usia, bila-bila masa saja kita boleh ajal. Pemergian cousin saya amat memberi kesan pada saya. Bila saya termenung sorang-sorang saya berfikir, orang yang meninggalkan saya semakin lama semakin dekat hubungannya dengan diri saya.. bermula dengan sahabat saya semasa cuti semester lepas, dan yang kini sepupu saya.. ntah esok lusa saya pula.. takut rasanya... saya selalu berdoa selepas solat agar dipanjangkan usia saya, dan diberi peluang kepada saya untuk saya balas jasa kedua ibu bapa saya.. ya allah berikan aku peluang itu...

rasa sebak pula hati ini, sekian sahaja untuk hari ini..

0 comments: